sudo – here and there

Siemens s7-1200, problem z analogowym sygnałem.

Posted in genialne pomysły, instrukcje by Łukasz Dziądziak on Luty 26, 2011

Pewnego pięknego dnia zainstalowałem nowiutkie CPU s7-1200 na obiekcie z modułem 8AI. Wszystko miało być piękne, gdy podłączyłem dwa sygnały prądowe z czujników, okazało się, że są bardzo zmienne.

Opcje modułu w programie były prawidłowe. Wejścia ustawione jako prądowe. Pomiar 10Hz, z rozmazywaniem 32 krotnym.

Z początku próbowałem tablicować pomiary i wyliczać średnią z nich. Zmienność była dalej zauważalna.

Rozpocząłem próby poszukiwania fizycznego błędu. Obok nieekranowanego przewodu sygnałowego położyłem przewód ekranowany i próbowałem odczytać nie zakłócony sygnał. Na nic moje próby. Następnym pomysłem był montaż separatora Phoenix Contact i tu odniosłem porażkę.

Nawet uznałem moduł 8AI za wadliwy i zamontowałem moduł 4AI. Dalej brak efektu.

Pewnego dnia podpiąłem przewód ekranowany i wypiąłem przypadkiem drugi sygnał. Pomiar przestał się zmieniać. Podejrzewałem rozłączenie się sterownika z komputerem, ale nie, wszystko było w porządku.

Potem sprawdziłem jeszcze to samo z separatorem. Też było idealnie. Co się okazało, zakłócenia z drugiego sygnału zakłócały wszystkie wejścia analogowe w module.

Rozwiązaniem był montaż dwóch separatorów (dwa ekranowane przewody dałyby taki sam efekt).

Symbole elementów z tego doświadczenia:

CPU – 6ES7212-1BD30-0XB0
8AI – 6ES7 331-7KF02-0AB0
4AI – 6ES7231-4HD30-0XB0

Separator MCR-C-I-I-00-DC PHOENIX CONTACT

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anonim said, on Lipiec 11, 2011 at 8:33 am

    Najnowszy sterownik S7-1200 w zestawie startowym + moduł komunikacyjny gratis!

    http://allegro.pl/zestaw-siemens-s7-1200-ktp600-pn-modul-cm-1241-i1707494367.html


Skomentuj

